بخش فارسی صدای آمریکا یک بار دیگر به کمک رژیم ایران شتافت
فرامرز دادرس فرامرز دادرس

در حالی که آمریکا و دیگر قدرت های جهانی خود را برای مذاکرات اتمی با حکومت ایران در ژنو آماده می کنند، بخش فارسی صدای آمریکا یک بار دیگر به یاری رژیم اسلامی شتافت.

در تاریخ 29 نوامبر 2010 در برنامه صدای آمریکا که سیاوش سعادتیان، مجری آن بود، دو کارشناس ایرانی میهمان برنامه، اسرائیل و سازمان مجاهدین خلق را متهم به ترور یک دانشمند اتمی ایران ( مجید شهریاری)  کردند که به تازگی در تهران کشته شده است.

رضا تقی زاده، که گفته می شود « کارشناس» در امور اقتصادی و سیاسی می باشد اسرائیل را متهم به ترور دانشمند ایرانی کرد و گفت « به نظر من » اسرائیل پشت ماجرای ترور می باشد. دومین « کارشناس » روزنامه نگار سایت اینترنتی روزآنلاین، سایت نزدیک به خاندان هاشمی رفسنجانی، مجاهدین خلق را متهم به این ترور کرد. هیچ یک از این دو کارشناس مدرکی مبنی بر ادعا های خود ارائه نکردند.

سال گذشته در یک مورد مشابه مسعود علی محمدی محقق اتمی در تهران ترور شد. صدای آمریکا در این باره سفارش یک تحقیق را داد، در این گزارش مشخص شد که علی محمدی روابط نزدیکی با جنبش سبز داشته و حکومت اسلامی می تواند مسئول قتل او باشد. بسیار محتمل است که این کشتار های اخیر دلایل دیگری داشته باشند، یا رژیم ایران ترجیح داده برای جلوگیری از درز اطلاعات اتمی به بیرون، دانشمندان خود را ترور کند.

بنابراین چرا بخش فارسی صدای آمریکا به سرعت تقصیر را به گردن اسرائیل و مجاهدین خلق انداخت بدون آن که فرضیه  دست داشتن حکومت اسلامی را در این قتل در نظر بگیرد.

ششم دسامبر 2010

کنت تیمر من، رئیس و بنیانگذار بنیاد دموکراسی برای ایران


December 7th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسایل بین المللی